GREEN DAY, NOW AND FOREVER! 2009 - 10 - 11

Memories Permalink0

Nu kommer massor av härliga bilder då jag var i sjunde himlen när Green Day spelade i Globen! Hade skitbra plats, läktarplats och var sjukt nära scenen. Hade bra sikt och allt! GREEN DAY, ni kan leverera och ni är som gudar på scenen! I´M IN LOOOOOVE!


Förbandet Prima Donna. Dom var helt okej, men hela Globen ville ju höra våra andra favoriter. I väntan på Green day!

Den rosa kaninen anländer, vilket betyder, Green Day är på scenen vilken minut som helst! Håller på att smäller av utav nervositet.

TAGGA TAGGA TAGGA! Först är det helt svart i hela Globen och så börjar låten "Song of the Century" och efter det så springer BJ, Mike och Tré ut och börjar pumpa låten " 21 st century breakdown" Jag lever i en dröm. Filmade massor som jag tänker lägga upp med så som tur är så filmade jag även detta.


Song of the century och 21 st century breakdown.

Nästa låt som dom pumpar upp är "Know your enemy" och jag är helt till mig! Dom är ju så sjukt bra! Under denna låten går Billie Joe Armstrong ut i publiken (jag sitter på läktaren och han är precis under mig) han går fram till en, drar upp den och låter den spela på hans gitarr! Så himla häftigt! Tänk om det hade varit jag? Då hade jag helt klart dött, No Doubt!

Tré Cool, vad skulle vi göra utan våran Tré? Kungen på trummor!


Know your enemy


East Jesus nowhere börjar dom spela på. Samtidigt som Billie Joe kräver att han ska ha upp en ungdom från publiken. "What are you like 12"? Frågar han killen som han får upp på scenen. BJ börjar leka pastor och ska "hela" denna kille genom handpåläggning där killen sedan faller till golvet! Underhållning på högsta nivå!

East jesus nowhere

Holiday. Vad kan man säga om den låten? HALLE - FUCKING - LUJA! Så jäkla powerfull och.. alla recentioner från mig kommer låta likadant har jag kommit fram till, men det spelar ingen roll! Jag bara älskar deras låtar och det finns ingen och dåmenar jag ingen, som inte jag gillar!
Raskt efter kom "The static age" usch vad jag älskar den låten och i början av låten berättar han - vem fan behöver telefon, tv, dator osv. Detta kommer ni höra på min inspelning som ligger precis under här! Det är bara att lyssna. Men jag fick inte med hela den låten, bara början. Ville ju även ha chans att ta lite bilder med!
"All i want to know
It's a god-damned thing
Not what's in the medicine
All i want to do is
I want to breath
Batteries are not included
What's the latest way that a man can die
Screaming hallelujah?
Singing out "the dawn's early light"
The silent of the rotten, forgotten
Screaming at you"
Denna texten har fastnat som sten i mitt huvud. Tycker att deras texter är rysligt bra! Looove it!

Den grymmaste av dom grymma. Mina damer och herrar Mike Dirnt!!! =D


Holiday och början av the static age

I was only dreaming Det var så det kändes under hela spelningen. Dom som har lyssnat på låtarna vet vilken jag menar nu. Just det, Before the lobotomy. Även där fik jag bara med början, men det är enda något! Jag bara sitter här i rummet nu och drömmer tillbaka om vad som händer för 2 dagar sen. Det går rysningar i kroppen på mig när jag tänker på hur bra dom var/är!

Detta är min favoritbild under hela kvällen! Han står där, sträcker upp armarna mot mig och kollar in i kameran! Japp, där dog Jojjo, rakt på fläcken! Känner bara att jag blir nervös, glad och pirrig när jag ser på den här bilden! BJ ARMSTRONG LADIES AND GENT´S!


Början av Life before the lobotomy

Are we the waiting/St jimmy. "Gamla godingar" från det förra albumet! Allsång på seriöst allvar, hela publiken klämmer i från tårna och hela globen skakar av upphetsning! Underbart! =D

Boulevard of broken dreams, vem har hört den låten? ALLA! Vilka gillar den låten? ALLA! En underbar låt som får en att... tjaa... som jag och Sandra skulle ha uttryckt det EXTAS!

Billie Joe Armstrong och Mike Dirnt!



Boulevard of broken dreams

Hitchin´ a ride. Vilka minnen den låten ger mig. Jag hörde den låten när jag var 13 - 14 år. Jag och min kompis Mikaela fick för oss att göra en musikvideo till den låten och fy fan vad roligt vi hade! Båda var jättekassa på engelska så vi gissade oss till vad det var dom sjöng och liknande och gjorde en musikvideo efter det. Har dock inte kvar den. Den försvann när datorn kraschade för några år sen. Men den låten har alltid varit en favorit för mig! <3


BJ kollar ut över publikhavet!

Welcome to paradise. Den låten hörde jag första gången från albumet dookie. För ni visste väll att den även är med på kerplunk och international superhits? Det är den, men som sagt, första gången jag hörde den var från dookie. Och som alla andra låtar så tar jag till mig den direkt! Så underbara låtar dom gör!!



Hitchin´ a ride och Welcome to paradise

When I come around. En helt jävla underbaaaar låt! Finns det något bättre än när publik och artist går ihop som det gjorde i Söndags? Jag skulle verkligen inte tro det! Så jävla underbaaaart!!!

Tré Cool och BJ Armstrong! =)

Brain Stew. Underhållning på hösta nivå! Här gäller det vattenpistoler, skjuta ut toalettpapper i publiken och även skjuta t-shirts! Vi i vårat gäng fick nästan en t-shirt men den bakom blev skurken till den. Men fan vad underhållande! Har en bra bild när BJ skjuter ut toalettpapper!

här levererar BJ toalettpapper i publiken :)

Jaded. Så jäkla härligt tempo i den låten och jag blir så glad av den! Insomniac albumet, vem kan ha missat det liksom?

Mister Mike Dirnt! :)

Longview. Ungdomar från publiken får komma upp och sjunga med Billie Joe. Det enda som jag stör mig på (lite) var att det lät inte vackert, förlåt och dom sjöng väll inte rätt precis. Men förstår dom att det var roligt att få komma up på scenen. Hade jag gjort det så hade jag helt klart dött. :)


Så jävla härlig bild! BJ ligger på golvet och Mike och Tré är allmänt coola!

Basket case. "Do you have the time to listen to me whine
About nothing and everything all at once" Den låten säger jag bara, och musikvideon! Dom är sjukt underbara! Den titeln som jag skrev med från låten hade min förra blogg som header förresten! :)

=)

She. SHE SHE SHE SHE SHE! Mmmmm! En av mina favoritlåtar!




Basket Case och She! :)
Till top