Vill ni veta en busig sak?

Min vardag Permalink0

Vill ni veta vad jag har gjort för busigt?
Jo jag har sagt upp mig och slutat på jobbet. Jag pallade faktikst inte att jobba med dom arbetstiderna jag hade. Jag var tvungen att göra 40 besök i månaden för att få ut min grundlön på 8000 kr och gjorde jag inte 40 utan kanske 35 så skulle jag inte få ut ett skit för det.
Det som dom strävar efter nu är att man ska göra 60 besök på den månad. Det funkar verkligen inte. Det kanske funkar för den personen som inte har något liv, är singel och brinner för sitt jobb. Då förstår jag att den personen klarar det men jag har faktiskt:
Ett liv, en pojkvän, katter.. sa jag att jag hade ett liv? Jag vill kunna vara ledig då och då från jobbet. Men denna månad som jag hade nu jobbade jag i 4 veckor varav 2 dagar var jag ledig, det funkar inte i längden.

Men jag har i alla fall testat på detta jobbet, det blir en erfarenhet av detta, ser bra ut på mitt CV och man lär sig så länge man lever. Jag är väldigt tacksam att jag var kvar i en månad, kommer få ut en bra lön och att mina vänner och familj stöttade mig i detta.

Idag ska jag vara med Henric och min syster Elin. Jag och Elin ska ha vännermarathon idag och till detta blir det att äta lite gottit. Så som tacos t.ex. sitter ju inte helt fel! :D


Slänger upp en fiin bild på Sandra och mig innan vi skulle iväg till holmen och balen! <3

Till top