Ett tips från mig.

Min vardag Permalink5
Har precis varit ute och sprungit. Idag hade jag inte tänkt att träna distanslöpning utan att mera få upp farten när man springer och lite mer uthållighet på kortare distanser.
Sprang halvmilen på under 27 minuter så det är jag faktiskt väldigt nöjd med!

Hela rundan slutade med 6,5 kilometer. Inte en allt för lång runda. men har trots allt jobbat hela dagen så känner inte för att ta ut mig helt idag. Kanske imorgon eller på söndag? Då satsar jag på 2,1 mil!

Ett tips till er som tränar löpning:
Om ni har svårt att hitta uthålligheten när ni springer , så spring med musik i öronen. Spring i takten till musiken, tillslut glömmer du bort att det är jobbigt att du springer, att du har håll, räkningar på kilometer, etc.
Snabbare låt = snabbare steg
Långsammare = joggande tempo, gå ner aning i puls men håll fortfarandre springet. Börja inte gå!





En av låtarna jag springer till! <3
#1 - - Annika:

SV: inget speciellt

#2 - - Sofia:

Jättebra tips!!

#3 - - Lifeaslina.webblogg.se:

Hej, jag skulle bli jätte glad ifall du ville klicka in på min blogg och skriva en liten kommentar om vad du tycker om den.
Kram Lina/ Lifeaslina.webblogg.se

#4 - - liborius:

bra tips:)

#5 - - ♫♪ sandra:

nice!

Till top