San Fransisco

USA 2015 Permalink0
Godmorgon från San Fransisco . Jag och Henric kom hit igår eftermiddag / kväll. Bilfärden gick bra eller ska jag säga rullade bra, ha ha ha! Men i alla fall vi är framme här och har sovit första natten på hotellet. I detta hotell fick vi med hotellfrukost. På förra stället när vi fick med frukost så fick vi en jättebra hotellfrukost med mycket blandade saker att välja mellan, men här fick vi hur välja mellan sockerkaka, crossaint, Blåbärsmuffins, kaffe, juice.... Ja, det var väl som att välja på en fika på stan 😉
Men. Det är ju frukost i alla fall.

Om en stund ska vi ut och göra en upptäcksfärd i San Francisco och se vad denna staden har att erbjuda. Tror även att vi kommer besöka Hard rock Café som ska ligga ungefär 1,5 Miles härifrån. Jag och Henric samlar på glas från Hard rock Café, Det blir några styckna. På glasen står det Hardrock café och i vilken stad man har varit och ätit hos dom.
Hittills har vi lyckats samla glas från Miami, Boston, New York och Los Angeles. Det är inga vanliga glas utan vi samlar på Hurricaneglas. Lite större glas med större fot.

Ska även försöka att hitta en jacka idag att köpa. Jag hade ingen bra jacka att ta med på resan antingen hade jag en sommarjacka eller så hade jag en vinterjacka och jag känner att inget av dem passar att ha med på denna resa eftersom att vi kommer uppleva mest sol och lite vår eller ja, deras vinter.. 😉
I vilket fall när vi kom in i San Franciscoså kan man verkligen säga att man har upplevt det man har sett på film. Backe upp och backen ner herregud vilka backar de har här. Ska försöka fotografera detta och lägga ut här på bloggen så att ni får se det också.

Nej, nu ska jag försöka fixa iordning mig innan vi går ut. Hoppas ni får en bra eftermiddag / kväll hos er här är bara klockan 10.15 på morgonen. Kram kram!





Till top