Dag 4

Min vardag Permalink2
- En vana som jag önskar jag inte hade:

Jag tror att vi alla har olika vanor som vi inte vill ha. Vissa vanor vet vi nog inte ens om att vi har. Men jag ska bena lite i detta och se vad jag kommer på.

Mina vanor/ovanor:


* När jag vill att något ska hända så vill jag att det ska hända nu. NU! Det skulle gärna ha hänt igår om jag fick bestämma. Så är det typ. Jag blir alltid jätteivrig. Men då är istället Henric raka motsatsen. Han liksom drar tillbaka mig och får mig att tänka lite logiskt över det istället. Det är väl så att detta kan både vara en för och nackdel. 

* När det kommer typ att äta vissa saker så har jag alltid en / flera saker jag gör beroende på vad jag äter. Äter jag t.ex en punchrulle så ska man bita ändarna först, sedan äter man maripanen och det som blir över sen äter man upp bara. Jag har nog aldrig ätit en punchrulle(dammsugare) med att bara ta en tugga rätt av. Eller ett annat exempel är när jag äter ägg (kokt ägg) så äter jag först upp vitan, äter runt om gulan och sen det sista äter jag upp gulan. Men det värsta är nog tror jag när jag äter pizza. Då börjar jag med att äta runt om pizzan, alltså kanterna först. Sen efter att jag har ätit kanterna så är jag ju MÄTT! vilket innefattar att jag kanske äter liiiite till på pizzan men resten blir istället matlådor. Alltså jag är ett hopplöst fall. ;)


* En riktigt ful ovana, enligt mig. Men som både jag och Henric försöker jobba bort är att vi äter mat framför tvn. Varför gör man detta egentligen? Hur svårt är det att duka fram i köket och äta där? Men vi har faktiskt blivit bättre. So crossing finger here! 

Vad tycker ni om min nya header förresten?
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Gör exakt samma med pizzan.. Så dumt!! Haha

#2 - - Henrietta Nylund:

Känner igen mig på flera! Är också sjukt ivrig och vill att allt ska hända på en och samma gång!

Till top