Barncancerfonden & det svenska humorpriset

Min vardag Permalink0
Jag och Henric sitter och kollar på Barncancergalan & Det svenska Humorpriset 
som går just nu på kanal 5.
En väldigt bra gala. Blandat med både skratt och tårar.
Om jag fick välja och hade en otroligt bra ekonomi hade jag nog varit med och skänt pengar på alla sådana här insamlingar.
Att skänka pengar till rädda barnen, barncancerfonden, bröstcancer, djurhjälp etc. 
Man får helt enkelt dra en lott bland alla dessa och bidra med det man kan. 
Hemskt egentligen, men ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Det är det man får ha i tanken.




Jag tror vi alla känner någon som har eller har haft cancer, kanske överlevt cancer eller kanske gått bort i cancer?
Det har i alla fall jag och jag tycker att det är en fruktansvärd sjukdom. Ingen förtjänar att få det, gå igenom det.. Så det är jättebra att forskningen går framåt! <3
Till top