Pros and Cons , I Chose Pros

Min vardag Permalink1
Jag vet inte om jag ska vara irriterad eller glad. Idag är min lediga dag denna veckan och när man är ledig tänker man automatiskt - "Yes , sovmorgon, inte behöva ställa klockan, så härligt! "
Men sån tur har inte jag.
Jag hade fått en kallelse till tandläkaren just idag. Inte så att jag fick en bra tid eller så, utan jag skulle vara där klockan 07:30 , SHARP! Så yes, that´s my luck!
Sen beror det ju helt klart på hur man ser det, jag kan även vara tacksam eller glad över att jag får ut mycket mer av min fredag än vad jag skulle ha fått annars.

Men i alla fall, något som vägde upp extra mycket var att jag fick en fantastisk tandläkare. Hon var väldigt glad och humoristisk! Det kanske inte alla gillar, men det gör jag. Det är nog första gången jag får ett sånt bra bemötande. 
Detta är sista gången jag får gratis tandvård. (Är ju 24 år, och ha klarat mig 24 år utan att få betala är amazing!)

Så, vi diskuterade om hur vi skulle lägga upp betalning för nästa år. Jag valde att ta försäkring där jag betalar varje månad. För att bedömma detta rätt, hur mycket jag ska betala så ser dom över vilken riskgrupp jag ligger i.
Då ser dom över om jag haft tidigare problem med mina tänder, mycket hål etc. Jag hamnade i den näst bästa gruppen, vilket innefattar att jag får betala 61:- i månaden. Helt värt det! (Med tanke på vad det kan kosta att gå till tandläkaren.)

Så , jag förlorade min sovmorgon. Men jag tänker se det på den ljusa sidan. Jag får ut mycket mer av min fredag och jag kan fixa och plocka hemma, ta en långpromenad , tvätta etc.

Ikväll ska jag även umgås med min bestie och hennes girlfriend :)

 
#1 - - norrbotten emmish:

vacker bild =)

ha en bra dag

Till top