Norrland, underbart!

Min vardag Permalink0

Jag upptäckte för en stund sen att det var ett tag sen jag var inne här. Men det har varit så mycket för tillfället men sitter här nu i alla fall. Så ett pluss i kanten för det.

I fredags åkte jag, henric, pappa, eva och john iväg med sikte mot Boliden, Hortlax, Luleå, Järvträsk och Glommersträsk! Härligt att få komma iväg.
Första natten sov vi i Sundsvall på Scandic Hotell. Det var första gången för mig att sova på hotell men jag kan väll inte påstå att det var något märkvärdigt, men nu har man gjort det och kan kryssa av det från listan.

Väl framme hämtade vi min framtida bil som vi skulle köra neråt landet senare men henric skulle köra första biten till Hortlax och dom sista 5 kilometerna så började gasen av hacka och dumma sig men den behövdes bara smörjas så nu rullar den fint igen.

Så nu har vi besökt några av släktingarna och det var riktigt roligt att träffa alla igen! Det är ju inte så ofta man är där uppe men jag och Henric har nog lite planer på att åka upp till sommaren och hälsa på igen! Så hoppas att det blir så.

Jag har även fått övningskört väldigt mycket med pappa och det har gått superbra! Har övningskört över 50 mil under dessa dagar vi har varit borta och det sägs ju att övning ger färdighet! =)

Imorgon ska jag och henric träffa pappa och kompani i Skövde för att gå och kolla efter fotograf och kanske balklänning? Spännande i alla fall! =)

Till top