Sanningen bakom...

Min vardag Permalink3
Jag har verkligen skruvat mig fram och tillbaka om jag eller när jag ska skriva ett inlägg här.
Jag tyckte ändå att jag höll mig bra uppdaterad under min resa i Miami.
Men sanningen bakom min bartenderutbildning hos Barskolan Academy var att den inte alls var bra! Det som stod på hemsidan, vad man blev lovad det var verkligen inte så när man kom fram till Miami och skulle börja utbildningen.

Som t.ex. på hemsidan stod det att man skulle få arbeta med riktiga råvaror ( så som sprit,juicer,frukter etc- tolkar jag det som ). Under 4 veckors tid så blandade vi aldrig drinkar med sprit eller riktiga råvaror. - Ja, det ä sant!
Istället för riktiga råvaror blandade vi drinkarna på vatten. Visst är det sjukt? I 4 veckors tid har jag blandat drinkar på vatten. Hur ska jag veta om jag gör rätt eller fel?




Ser ni att det står riktiga råvaror? Något jag inte sett skymten av! 


På deras hemsida stod det även att man hade aktiv inlärning. Aktiv inlärning innefattar att man ska få en egen station i baren (så att man slipper vänta på någon annan) så att man hinner och får tid till att blanda sina drinkar.
Men så var inte fallet heller givetvis. 
Vi var 34 elever. Vi blev uppdelade i två grupper , alltså 17 styckna i varje grupp.
I baren hade vi 6 styckna stationer - ja ni kan ju räkna ut själva att man inte fick sin egna station. Varje dag kanske vi hade 40 minuter bakom baren , vilket innefattar att man är ungefär 3 st på varje station. 40 minuter delat på 3 personer innefattar inte mycket tid bakom baren. Tänk då att du ska stå där bakom baren och göra dina 3 vattendrinkar. Efter att du har gjort dina tre drinkar måste du byta med nästa som ska in i baren. Alla ska ju få lika mycket tid i baren...
 
 
 
Bullshit!


På deras hemsida står det även att " - Oavsett om du väljer Miami,London,Oslo eller Mallorca så får du alltid samma höga standard! "
Även detta är bullshit - OFC!
Jag skickade in en utvärdering till barskolan efter att jag varit där. Jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka, jag har inte betalat 12400:- för en utbildning där jag får blanda drinkar på vatten, knappt få någon tid i baren. Att jag kände mig lurad.
Jag blev sedan uppringd av Barskolan för att disskutera detta. Chefen för barskolan sa till mig att "  - Det förstår du väl att det inte finns någon möjlighet att blanda drinkar med riktiga råvaror, det skulle ju bli jättedyrt!"
Jo, men jag har fortfarande betalat massor av pegnar för denna utbildningen.
Hon sa även att om jag var intresserad kunde jag få en rabatterad utbildning till Magaluf (Mallorca) för där blandar de med riktiga råvaror.
Men vad fan jag har redan betalat för EN utbildning hos er, detta innefattar att jag INTE vill ytterligare lägga ut pengar för samma utbildning. Jag vill ha pengarna tillbaka istället.
Ska det inte vara samma på varje skola? Att oavsett vilken destination du väljer så får du alltid samma höga standard?

Läs under fliken om kursen.

Nu håller barskolan på att lägga om hemsidan tack vare att jag och flera tjejer har klagat. Men detta innefattar ändå att de har sållt en felaktig vara till mig.
Hemskt!

Men, vi får se vart detta leder. Jag har börjat att rulla en liten snöboll som förhoppningsvis rullar snabbt i backen för att bli till något större. Förhoppningsvis en stor snöboll.


Det finns absolut mera att klaga på, eller som var dåligt men allt det behöver jag inte ta upp här, utan det som jag tar upp här är det stora vessentliga! 

Så till alla er som har tänkt att gå en bartenderutbildning i Miami (eller något av de andra destinationerna hos Barskolan Academy) så kan jag verkligen inte rekomendera detta till någon av er!
Sök istället hos t.ex. Grabbarna Grus på Cypern (Min bästa kompis gick deras barskola) och hon sa att det var Awesome!


Så oavsett vad jag skrivit i mina förra inlägg när jag var därborta i Miami. Om jag råkade skriva att barskolan var bra eller seriöst så tar jag tillbaka detta.
Jag vågade inte skriva ut vad jag tyckte och tänkte för jag visste att min familj och kompisar läste min blogg medans jag var i staterna. Jag ville liksom inte erkänna att jag har betalat över 21000:- för en sådan dålig utbildning.
JA , MAN KAN SÄGA ATT JAG SKÄMDES ÖVER DETTA!
Men nu tänker jag säga sanningen och här har ni den.
Jag skulle aldrig, i hela mitt liv söka jobb som bartender tack vare den här utbildningen. Det står även på hemsidan att efter avslutad kurs är man redo att gå ut i arbetslivet , att jobba bakom vilken bar som helst. Fuck No!




Men absolut, ska man dra något possitivt av den här resan så :
1. Jag älskade MIAMI! vilken fantastisk stad och jag åker gärna tillbaka dit flera gånger.
2. Bahamaskryssningen var Awesome!
3. Boston - Needham att hälsa på Mikaela. Att vara i staterna med min älskade Henric!
4. New York!

jag älskade USA och jag åker gärna tillbaka dit flera gånger. Men jag är besviken på att jag inte lade mina pengar på något annat istället för utbildningen.


 


#1 - - Mik:

You go girl!

#2 - - KassandraPalma:

dåligt gjort av de!

#3 - - Hannah:

Kika gärna in i min blogg! :)

Till top