En läskig sak som hände mig igår !

Min vardag Permalink0
Jag måste bara berätta en så sjuk sak som hände igår.

Jag hade jobbat hela dagen. Var ganska trött när jag kom hem.
Så jag tänkte, jag ställer mig i duschen lite, för att piggna till lite och dels så orkar jag inte duscha senare. Jag har en tendens att landar jag i soffan så stannar jag i soffan. Sagt och gjort, ställde mig i duschen, inte mer med det.
Tycker alltid det är så skönt att krypa ned i min onepiece efter en lång dag på jobbet. Så myste ned mig i soffan med den på.
Sen efter någon timme behöver jag gå på toaletten, ni som har one jumpsuit vet att man måste krångla av sig hela dressen när man ska gå på toan.
Tycker det ser ut som jag har koagulerat blod på min höft, " vad sjutton " tänker jag. "När rev jag mig och på vad?"
Tar en närmare titt och ser då hur det rör sig. AAAAH!!! DET ÄR EN FÄSTING SOM SITTER PÅ MITT BEN!
Detta är fruktansvärt, F-R-U-K-T-A-N-S-V-Ä-R-T!

Jag var faktiskt väldigt lugn. Plockade den, spolade ned den i toaletten , tvättade rent och spritade. 
Men ni skulle ha hört hur det lät i mitt huvud! 

Jag har min jumpsuit i vår stora hallsgarderob och jag antar att den antagligen har följt med in på någon jacka eller liknande när jag / Henric har varit utomhus.

Kan ni förstå hur förvånad jag blev. Jag menar, detta faktum med fästingar var en stor vana för oss förut när vi bodde i hus. Inte just att de satt på oss utan att de hade satt sig på katterna eftersom de inprincip var ute större delen av dagen.
Men jag menar, just nu för tillfället är de ju innekatter vilket innefattar att jag kan inte skylla detta på mina små älsklingar.

 





Till top