I don't wanna live in the modern world!

Min vardag Permalink4
Vill ni veta vad jag har gjort?

Jag har länge funderat på om jag ska ta bort facebook. Tycker egentligen det är ganska meningslöst, men ändå sitter man där, scrollar för att se vad andra har gjort, gör, vilka bilder som har kommit upp osv. Men egentligen, varför spenderar man så himla mycket tid vid just facebook? Jag tror att jag inte bara talar för mig själv i den frågan utan det är nog många därute som är som jag.
Visst, jag sitter inte där lika mycket nu som jag gjorde förut. Jag sålde min Iphone för 1 år sedan och har sen dess kört med en vanlig knappsatstelefon. Med handen på hjärtat så kan jag ärligt säga att jag inte saknar min Iphone alls!
Sånt jävla överflöd och mycket pengar för att ha en smartphone - nu talar jag enbart för mig själv. Alla får givetvis tycka vad de vill.

Men i alla fall , tillbaka till facebook. Jag skrev här över att jag tycker att det är en onödig tid som jag lägger på facebook. Men jag har haft kvar det just för mina BILDER! Jag har lagt upp så sjukt mycket bilder på min facebook , så många år och så mycket minnen. Jag har inte velat stänga ned min facebook pga detta. 
Men i förrgår så såg jag en funktion (Den kanske har funnits där jättelänge, men det har inte lilla jag sett men plötsligt så...) jo, funktionen var det att man kunde spara ned hela sitt album till datorn, varje album för sig!
Helt fantastiskt!
Satt med detta i ca 30 minuter och vips, fanns alla mina bilder på datorn!

Så , nu när jag har alla mina bilder på datorn, kan ni gissa vad jag gjorde då?
Jo givetvis så har jag gått ur facebook. Det skulle ta ca 2 veckor innan min fb är helt borta. Men ärligt det känns så jäkla skönt!

Som Green Day sjunger i deras låt American Eulogy :
- I don't wanna live in the modern world!


En av alla de fantastiska bilderna på mig därute på nätet! Som ni ser på datumet så var detta ett tag sen!
;)
 
 Jag nu.



Sitt inte och se världen i din dator/smartphone/surfplatta - Ta på dig skorna och gå ut och SE världen, med dina ögon! Du har bara ett liv - lev det väl!
#1 - - My Chieng:

Jag måste nog säga att Facebook är nog där jag har mitt sociala liv. Sedan man fick barn är det svårare att vara spontan för att man måste planera o packa så mkt bara för att gå ut. Jag har bara en vän som brukar besöka mig regelbundet. Resten vet jag inte var dem är då jag har ett annat liv med barn numera. Fast när jag inte bloggar njuter jag av sällskapet med mina minikopior. Glöm inte bara att kopiera bilderna till en extern hårddisk så inte allt försvinner när datorn knasar sig.

#2 - - LightnessChan:

Vilken fin blogg :)

#3 - - Malin - Gratisprinsessan:

Jag har också funderat på att gå ur FB. Men sen så är det ju där jag har koll på alla event och grejer haha ;) Men jag brukar inte uppdatera mitt eget flöde så ofta heller så jag känner mig inte särskilt beroende längre.

#4 - - Marie L:

Ja, fejjan tar upp för mkt av ens liv.. ligger själv rätt lågt med det.. härligt att du har hittat ett liv utanför den där j....a telefonen som bara ständigt piper i ett :D själv har jag stängt av aviseringar och loggar bara in när jag känner för det.. hoppas du har det underbart.. stor kram Marie (:

Svar: åh vad roligt att du skriver här! :) Ja men eller hur, visst gör det?KRAM PÅ DIG MED! :D
Jessica Andersson

Till top